tirsdag 29. juni 2010

Achilles socks

Jeg kan jo ikke slutte å strikke sokker, jeg skal tross alt strikke 52 par... Junisokken i sokker2010 på ravelry er achilles socks. Jeg har vel aldri strikker sokker uten hæl før, men nå har jeg gjort det og... helt uten noen form for varig mén, tror jeg.. Likte disse sokkene, jeg.


Jeg er stadig optimist, og tror jeg klarer 52 par sokker Jeg har til nå ikke strikket barnesokker eller sokker i spesielt tykt garn. Og det er klart, til tykkere garn og til mindre sokker, til fortere går det. Jeg er virkelig optimist på egne vegne.
Garnet er spraglete, men jeg syns det kler disse sokkene. Jeg tenker- dette må da være gode gummistøvelsokker?

Fakta:
Mønster: Achilles socks
Garn: Silja
Pnr: 2,5 ( jeg strikker alltid sokkene på pnr 2,5 i Siljagarn)
Vekt: 107 g

52 par sokker: 52-17= 35 par igjen...
Sokker 2010: Juni sokker DONE!

Lagerreduksjon:7527g+107g=7634g

5 kommentarer:

Moan sa...

De ser veldig fine ut!
Lykke til videre med sokkestrikkingen :-)

Rigmor sa...

tøffe :) stilig mønster og tøft uten hæl. Lykke til videre med sokkene :)

Hege81 sa...

Flotte sokker :)

Vilma sa...

52 uger...det jo næsten et par sokker om ugen ....hatten af for det :-)Og du får da brug for en masse garn.. Har noget fint sokkegarn liggende som jeg ikke får brugt , det vil jeg da godt forære dig :-)

Vilma sa...

Findus , kan du sende mig mail med din adresse?