lørdag 12. juni 2010

Back to basic

Det femte innlegget på rad om sokker... Alle gode ting er tre, så etter dette innlegget, da må det bare bli noe annet. Her er iallfall et annet favorittsokkemønster: Back to basicDette er tåoppsokker, akkurat disse passer til Mannen. Jeg syns egentlig at formen ser litt snodig ut, store føtter og smale legger... Men de sitter som et skudd til Mannen. ( Han har litt "rare" føtter, men ifølge han skyldes det at det er noe med knærne hans...- som om jeg skal si at "håndtakene" mine skyldes at jeg har kuler på knærne...)


Årsaken til at jeg syns disse sokkene er lekre, ser du her.... ( en V!!!)

Ettersom Mannen så og si aldri er hjemme, er det mine undersåtter som er modell. Disse fyller ikke sokkene fullt ut, men det får duge. Jeg har litt annet å snakke med Mannen om når han er hjemme, enn akkurat sokker. Men han blir veldig glad for nye sokker ( spesielt ettersom jeg nettopp har kastet et par utslitte sokker- noe som også ble et samtaleemne- litt sånn: når er en sokk utslitt...)


Garnet er Ida fra Europris. Og akkurat denne blåfargen er bare fin, akkurat passe klar, flott, fin mørk isblå!

Fakta:
Mønster: Back to basic
Garn: Ida garn
Pnr :2,5
Vekt: 96 g
Alonger:
52 par sokker: 52-16=36
Lagerreduksjon: 5200g+96g=5296 g

4 kommentarer:

Siddis back home sa...

Her går det unna med sokkestrikking ser jeg, du er flink! Ha en fortsatt fin strikkehelg!

Rigmor sa...

sokker i fleng her! Så flink :) likte virkelig back to basic mønsteret, nettopp fordi det gikk litt ned framme... !!
Lykke til med tunikaen, gleder meg til å se den ferdig. Den er jo kjempe flott. Kunne tenkt meg en slik en selv, men glattstrikk i milevis skremmer en hel del :(
Ha en flott søndag :) håpe på litt sol :)

ANNEPÅLANDET sa...

Basic-sokker er best! Og disse var ekstra fine, siden de var litt annerledes. Rett inn på sokkestrikkelista mi (hmm, der er det riktignok fullt fra før, men men)! Fortsatt god søndag!

Moan sa...

Tå-opp-sokker!
Og kanskje ikke så ille vanskelige for en nybegynner-sokke-strikker!
Fine, iallefall. :)