tirsdag 1. juni 2010

Skeive sokker

Igjen sokker jeg har hatt lyst til å strikke lenge, og dette er maisokken i Sokker 2010. Nesten alle sokkene i denne alongen har jeg hatt på listen min, det er tydelig at det er flere der ute som deler min gode smak! Disse er strikket i Viking Garn. To nøster var ikke nok til to sokker. I tillegg til hvite striper, er tåen strikket i et annet garn. Jeg hadde litt rødt "vanlig" ullgarn, og fargeforskjellen er knapt synlig. Det er fargeforskjell, men ikke mer enn at det var helt ok å bruke.
Det er ikke alltid hodet mitt er helt med,-første forsøk på disse ble en helt vanlig 3 rett og 3 vrang sokk. Ikke bare var det mønsteret som var umulig å lese, men jeg har også et godt tips: sokkene passer best til en annen farge enn spettete mørk koksgrå. Bare et tips, altså. Iallefall hvis du har en tilsvarende dag som jeg hadde- mønsteret var komplett umulig å forstå!

Og ifølge Mannen, så er dette noe av de finere sokkene jeg har strikket. Så da får jeg vel strikke et par til han og, da.

Så et lite hjertesukk: Dette er da mitt 12 par sokker, vi har kommet til uke 22. Jeg burde ha kommet til par nr 22. Jeg ligger 10 par sokker etter! Jeg har en kurv med fire par påbegynte sokker- dette må jo være ideelle prosjekt å fullføre! Jeg har masse tykt garn- det må jo bli herlige ullsokker! Jeg har tykt garn som kan toves- tovesokker må jo bare være en drøm! Og jeg vet om noen små føtter som trenger sokker! Små sokker er raske å strikke! Ser ut til at jeg og pinne nr 2,5 kan skille lag for en liten stund.

Fakta:
Mønster: Skeive sokker
Garn: Viking Sport og litt rester av gjesdal garn
Pnr 3
Vekt: 117 g

Lagerreduksjon: 4846g+ 117g=4963g

Sokker 2010: Aprilsokker DONE!

52 par sokker : 52- 12= 40 sokker igjen å strikke... ( Sjekk plan under Hjertesukk)

4 kommentarer:

gyldenkron sa...

Flotte sokker. 52 par sokker, tror dere er helt tullerusk

Anonym sa...

Skikkelig tøffe sokker!
Høres ut som en god idé å gjøre ferdig de 4 sokkeparene du har begynt på. Da har du jo fire fler på kort tid:D

Rigmor sa...

flotte :) fin farge :)
ha en flott tirsdag!

Vibbedille sa...

Eg og ha RØDE skjeive sokker og elsker de! Husker eg plundret litt eg og, men da eg gikk over til 2rundpinner gikk det MYYE bedre!

Skal nok ha meg flere av disse til vinteren! Apropos Ullsokker, hadde stativet fult i dag med rene ullsokker-talte 34.......meeeen eg TRENGER flere!! hehe

Kos deg og ha ei HERLIG sommer uke!

Klem Vibbedille