fredag 18. juni 2010

Hekleteppe

Puh, dette har tatt sin tid! Det er langt om lenge siden jeg startet på teppet, og det er grenser for hvor lenge en st, en st, en st er festlig. Jeg har variert med å legge inn noen luftmasker, halvstaver og fastmasker, men det er grenser for hvor lenge det er festlig også. Noe som absolutt ikke er festlig, er å rekke opp 40 cm , fordi teppet ble ekstremt skjevt i kanten. Noe som derimot er virkelig festlig, er å oppdage at jeg har lagt opp altfor mange masker, og at teppet bare måtte bli "på langs". Og alle vet jo at striper på langs, det er slankende.

Jeg har ikke målet teppet, men det er stort nok. Jeg har blitt kvitt en del restegarn av type bomull - nesten 1500 g ( men jeg har sikkert nok til et teppe til...), og vi ( dvs familienplanløs) har et teppe å varme oss under på kjølige sommerkvelder. ( Kanskje ikke alle på en gang, men iallefall en og en, evnt en voksen+ et barn, to barn + en voksen. Jeg tror ikke to voksne på tilsammen 160 kg og 360 cm går under dette teppet. Vi får prøve...)



Og kanten, det var av typen- 1 fm, 1 hst, 1 st ( eller tre?), 1hst, 1 fm.

Og alt i alt så er vi fornøyd ( selv om jeg lurer på om ikke et fleeceteppe fra Kid ville ha gjort samme nytten- med unntak av at jeg da fortsatt hadde sittet med enda større mengder med bomullsgarn.)


Lagerreduksjon: 5296 g + 1480 g=6776g

5 kommentarer:

Hanne sa...

For en jobb. Gratulerer med vel utført og flott arbeide :D må være en herlig følelse å avslutte et så stort prosjekt :D

Rigmor sa...

flott :) gøy med slike resteprosjekter. Og jeg er så svak for tepper (bare så få som blir ferdige!!)
ha en flott helg, og lykke til med neste teppe ;)

Vilma sa...

Sikkent et arbejde ,flot :-)

Unknown sa...

Kjempeflott og stort teppe. Spreke farger og helt sikkert godt å krype under ,-)

Eva sa...

Fleeceteppe fra Kid er ikke i nærheten så fint og flott som teppet ditt! Flink har du vært! :)