fredag 25. juni 2010

Garter Yoke Cardigan

Jeg har strikket garter yoke cardigan i luna wool garn. Jeg har strikket den ferdig til tross for en markant fargeforskjell på hespene. Og dette til tross for at det er samme innfarging... ( Ser du katten, forresten?)

Selvfølgelig ble jeg skikkelig sur da jeg oppdaget dette, og har sendt mail til 123knit. Første mail fikk jeg svar på med tilbud om nytt garn. Det takket jeg ja til, men etter det har vært en enveiskommunikasjon. Jeg har sendt ytterligere tre-fire mail-uten å svar. Ikke har jeg fått garn heller. Jeg er bare så sabla fornøyd med denne butikken, så jeg er litt i tvil om hva jeg skal mene om det. Jeg har blitt tilbudt nytt garn, og har takket ja til det, men det har ikke skjedd noe etter det ( utover mine purremail...) Jeg vil ikke kalle meg en fornøyd kunde akkurat på dette punktet. Men, jeg har kommet til at hun antagelig har mye å gjøre akkurat i denne perioden, og at jeg får nok svar til slutt ( mao at jeg får erstatningsgarn)


På denne armen er det markant fargeforskjell, men det kommer dessverre ikke helt frem i flombelysning ( eller blitz som noen vil kalle det)
Men her ser du det, det er lysere øverst ( og linselusa er med, bare litt...)

Jeg kan jo prøve å gå med katten sånn, men det er ingen god løsning, hverken for katten eller meg. Katten røyter til tider, og det er klart at svarte og hvite kattehår vil ta litt fokus fra fargeforskjellen, men den forsvinner jo ikke av den grunn!

Men, jeg er da en handlekraftig kvinne i sin beste alder, og har gjort noen grep. Grepene kommer senere.

Fakta:
Garn: Luna wool
Pnr: 4
Vekt: 384 g

Lagerreduksjon: 7143+ 384g =7527 g

4 kommentarer:

Hanne sa...

Så kjedelig med fargene da. Er ikke gøy når det blir slik. Fantastisk linselus da, har en slik en jeg også som sniker seg med i de utroligste positurer på bilder :P

Vibbedille sa...

Herlige og flott jakke, men PYTON når en blir behandlet om luft etter å ha fått et løfte! Håper det ordner seg og at du får nytt garn!

Har en del av det garnet selv, strikket Vimsevamsen i det og er kjempefornøyd!

Koos deg og ha ei herlige helg!

Go`klem fra Vibbedille ;))

Frk.Badegakk sa...

Så utrolig ergelig med fargeforskjellen! Men jakka ble fin til tross for det vil jeg nå si! Og for en skjønn linselus du har!!!!

Eva sa...

Ser ikke katten jeg ;)
For en fart du har på produksjonen om dagen! Skulle ønske det var meg.... Utrolig irriterende med den fargeforskjellen. Men veldig fin jakke da! Har det sånn med en babyjakke jeg holder på med (men jeg vet ikke om det var samme innfargingsnr). Skal også gjøre noen grep og bare late som at det skal være sånn ;)
Takk for festetips. Skal prøve det, men kanskje det er like greit å feste tråder med nål etterhvert, og ikke vente med alle tilslutt.
Ha en finfin helg! :)