onsdag 9. juni 2010

Hjernedød utgave av skeive sokker

Når hodet er fullt av bomull og strikkepinnene går, da nytter det ikke å følge mønster... Dette skulle bli skeive sokker. Disse er ikke mye skeive, gitt- dette er vel noe av de straighteste sokkene jeg har strikket. Konservativ grå, det eneste sprellet er vel at jeg har strikket 1 r, 1 vr på de maskene jeg plukket opp langs hælen. Det ble til gjengjeld ganske fint.
Alpha er egnet til sokker, sokkene blir myke og gode. Holdbarhet, det vet jeg ingenting om. Jeg har strikket et par til mitt lille barn, og de har holdt bra. Det har seg slik at jeg tror mine unger har litt over gjennomsnittlig antall ullsokker, så jeg kan ikke påstå at et sokkepar blir godt brukt.
Dermed kan jeg heller ikke si noe om dette er et holdbart garn til sokker. Men det er egnet, sokkene er virkelig gode å ha på.


Det går fremover med 52 par sokker- 15 par er strikket, jeg ligger godt etter skjema- erfaringsmessig blir det ikke mye sokkestrikking i sommer. Dette lover ikke bra. (Noen som aner et snev av anger her?)
Fakta:
Mønster: Hjernedød utgave av skeive sokker
Garn : Alpha
Vekt : 73 g
Pnr :3,5 ( eller var det 3?)
52 par sokker: 52-15= 37

Lagerreduksjon:
5127g+ 73 g=5200 g

4 kommentarer:

AnitaK sa...

Sokkene ser myke og deilige ut, og kanskje ikke akkurat skeive :)

mimouna sa...

Fine sokker, og de ble jo helt greie uten skeivheter også. *fnis*

Eva sa...

Bøyer meg i støvet av alle sokkene du strikker nå. For en som nesten aldri klarer å strikke mer enn en sokk imponerer du stort :)

ANNEPÅLANDET sa...

Syns sokkene ble fine, jeg! Så lenge de ser ut som og oppfører seg som sokker, må jo alle være glade.

Jeg sender deg gjerne vottemønsteret. Men da trenger jeg epostadressen din. Du kan sende den til meg på Ravelry, jeg heter Annepaalandet der.

Ha en fin dag!