fredag 4. desember 2009

Tøffelcape

Tøffelcape nr 2! Og knappejakten er avlyst, denne trenger ingen knapp! Men, en lekker brosje derimot... Jeg har lett på Epla, men det er lite brosjer, gitt. Brosjer er kanskje ikke tingen nå om dagen? På samme måte som "Ståååsch"? (Jeg aner ikke hvordan det skrives, men har med tiden funnet ut hva det er). Jeg fikk iallfall en knallide om at slike gardiner-det ville jeg ha! Og dro til min lokale Kidbutikk. Det svaret jeg fikk da, var at -det vil du ikke ha, det er sånt som moren din bruker( og det er sant at mamma har sånne, det var jo hun som sa at det var pent). Så kom jeg hjem med 10 lange lengder med røde gardiner, for det trengte jeg tydeligvis. Ikke de korte, jeg MÅTTE ha lange ( det er ingen som har gardiner på 160, hvis det da ikke er en benk under). Så har jeg funnet ut at jeg har riktig oppheng ( det fikk jeg også opplyst på Kidbutikken). Hva de vet på Kid, altså. Så nå skal jeg henge opp røde gardiner, du kan se på bilder av tøffelcapen min.





Litt fakta: Jeg måtte redusere antall masker betraktelig, fordi dette et garn som på en måte strekker seg veldig. Garnet er helt nydelig og vesten er flott! Og jeg har blogget litt om denne før, se her! Nå er den altså tatt inn fra trappen, og er i bruk. Fine vesten!
Det ser ut til at Mannen må måke senere idag, det snør! Jeg skal passe på sykt barn.

Ha en flott fredag!

5 kommentarer:

Elins Strikkeri sa...

Så fin tøffelcape du har strikka deg!! God helg til deg:))

mono sa...

For en nydelig tøffel, da! =)Herlig farge, også! =)

Synnøve sa...

Vakker vakker vakker den tøffelcapen. Likte fargen veldig godt.
Og på Kid vet de det meste ang gardiner og oppheng. Var der på mandag da jeg trengte 5 m garndinstang. Fikk megahjelp og luksus-service.

Hanne sa...

Nydelig, kjempe fin tøffelcape :D

Teraks sa...

Så morsomt du skriver! Jeg lo godt av Kid-kommentaren din...de kan MYE der asså! Også troooor jeg det skrives STORES, mamman min trodde det het det STORES hun, sånn som du skriver det...da lo jeg også (men litt skjult). Jeg har IKKE STORES... Tøffeldapr'n din var finfin - men hvorfor heter det tøffel? Ser ingen tøffel der jeg...Godt nyttår, også!!!