fredag 18. desember 2009

Central Park hoodie

Dette er juleprosjektet mitt- Central Park Hoodie. Garnet er innkjøpt for lenge siden, men, ja, altså, det har ikke blitt noe av før nå.



Jeg snoket litt på ravelry før jeg startet- ryktene der var at denne er liten i størrelsen! Jeg strikker i størrelse 44 inch, og håper at den blir ca 38 inch. Det lover godt, lett strukket er ryggen ca 54 cm. Jakken blir dermed ikke romslig, men med de ekstra cm for at den ikke skal sitte som støpt. Lettlopi og kroppsnært- det kan bli litt voldsomt kløete.





Fargen lyver litt, det er en mørkegrønn farge. Herlig garn å strikke av! Og mønsteret er langt enklere enn jeg trodde, det flettes hver 10. omgang, utover det, rett og vrange masker Ettersom denne strikkes på pnr 5, så går det relativt fort også!

Ha en flott fredag!



2 kommentarer:

Lena sa...

Denne er jeg sikker på blir superfin Vibeke!! Har mønsteret på "vent" selv, og har lyst på en slik i svart eller offwhite. Eller koksgrå... Superfint mønster; et flott juleprosjekt du har på gang! Ikke stress mer enn nødvendig nå før jul da... Ha en flott helg:-) klem fra meg (som tutet til deg på mandag også...) *kremt*

Lise H sa...

Lykke til med juleprosjektet!
Den blir kjempeflott :)!