søndag 20. desember 2009

Playful stripes cadigan

Nok et plagg som det er usikkert at min lille prinsesse vil bruke...


Jeg tror jeg har funnet årsaken,- når halskanten på plagget kommer inntil halsen, det er da det klør. Mammaen må notere seg at lillegullelulleingen trenger flere høyhalsede gensere. Jeg har en mistanke om at hun har fått i seg en stor dose veksthormon eller noe annet som virker voksefremmende, for her går det unnagunnar! Om da ikke samtlige gensere alltid kryper ca 10 cm etter kort tid.


Iallefall, jeg har brukt rubin. Jeg har strikket i en mindre størrelse, men gjort denne noe lenger. Modellen er nok kort og vid, men for å unngå at den endte ved navlen, så måtte jeg strikke en del lenger. Stripene er restegarn som slang rundt her.

Jeg er så fornøyd med denne jakken at jeg skal strikke en til med en gang. Denne gang i litt større størrelse, og den skal bli i grå med to rosafarger i stripene. Alt er fra lageret, det lageret som bare må slankes! (Jeg må bare finne igjen det garn jeg skal ha først, jeg har vel nevnt at vi skiftet vinduer for en liten tid tilbake, og det er utrolig hvilke ettervirkninger det har!)



Jeg tror blitzebildene gir den mest riktige fargegjengivelsen.





Og ellers- nå er det snart jul!




2 kommentarer:

Hanne sa...

Så fin jakke, skikkelig lekker :D

Xhantippe sa...

Nydelig jakke i flotte farger!!