fredag 23. juli 2010

Tea leaves cardigan

Tea leaves cardigan fra MadelinetoshDette er ikke meg- bildet er lånt av Madelinetosh- sjekk gjerne denne siden!


Dette er meg- nesten litt lookalike...

Jeg skal ikke skryte på meg at jeg er kjempegod til å ta bilder av meg selv. Og jeg ser jo at det er minst tre forhold kunne ha gjort bildet likere.


1. Jeg mangler hode.


2. Jeg hadde ikke kart tilgjengelig ( vi har en globus, men det er litt klønete å holde globus og kamera samtidig- tror jeg. Jeg prøvde ikke.)

3. Jeg har ikke satt opp håret.


( noen ville vel også tenkt på bildekvaliteten her, og det er et godt poeng)


Det som er likt, er at jeg har også noe rutete under jakken.


Jeg har valgt å ha knapper helt ned. Det er lettere å velge ikke kneppe alle knapper, enn å føle at man mangler noen knapper. Ulempen er jo at til flere knapper, til lettere er det å kneppe knappene i feil knappehull ( man vet at man ikke helt har dagen når kneppingen blir skjev, er jakken i tillegg vrang, er det bare å avskrive resten av dagen- facts of life).

Knappene er av type nøytral fra Stoff og Stil ( de heter ikke nøytral, men de ser sånn ut).

Fakta:
Pnr: samme som oppgitt i mønsteret
Garn: Cascade
Vekt: 531 g

Lagerreduksjon: 8740g+531g= 9271 g

8 kommentarer:

Zelena sa...

Så fin jakke du har strikket deg!
En bra kopi av orginalen :-)

Tina sa...

Den var flott! Gratulerer med ny jakke ;-)

Margrethe sa...

Flott jakke og bra match med orignialen. Jeg lo av listen din over hvorfor bildet ikke lignet mer, moro vri på innlegget :)

maje76 sa...

Så fin jakke du har strikket:-)

Eva sa...

Fin jakke! :) For en fart du har på pinnene for tida!
Brukte ikke noen spes oppskrift på nettet.Men lærte at det er lurt å avslutte hver omgang ved fargeskift, for å unngå at det blir en skeiv "strek"...

KRØLLEMIKKEL sa...

Flott jakke!

Ulla-Bella sa...

Det var en flott jakke du har strikket. La meg som følger til bloggen din, og gleder meg til å titt mer på alt det fine du har laget..

Moan sa...

Denne er så fin!