mandag 19. juli 2010

Lommetøfler

Det kan godt være at jeg har litt større føtter enn mange andre, men str 40 i småsko, er vel ikke så ille? 39 kan godt gå bra noen ganger, alt lavere enn det er helt uaktuelt. Den perfekte størrelse for meg er 39, 5- noe som er omtrent umulig å oppdrive- iallefall i småsko.

Det er jo litt rart at jeg faktisk klarer å strikke tøfler til meg selv som blir for små... jeg vil tro at jeg kjenner føttene mine rimelig bra, etter snart å ha tilbragt 42 år sammen. Det gjør jeg altså ikke, noe som også får meg til å tvile på om jeg har føttene godt plantet på jorden og om jeg har funnet min plass her i verden. Jeg antar at føttene spiller en viktig rolle i begge utsagn.For å ikke bli fullstendig forvirret etter å ha strikket noen lommetøfler som er for små, så vil jeg forære disse til mitt tantebarn. Vi har tross alt fått køyeseng, skap, et skap til, diverse dvder, en IKEA pose med tøy- dette kun i løpet av de siste dager. Det hjelper oss lite at andre rydder og skal kvitte seg med ting, de havner her i huset allikevel. Og her begynner det å bli mye. Min bror har gitt oss sin gamle sofa og en fryser, Jeg tror disse kommer som et par, vi er iallefall fått begge deler. Så nå venter vi på at vår fryseren skal gå fyken, og vi sliter skikkelig på sofaene våre. Det siste må vi gjøre en god stund, jeg har nettopp kjøpt nye trekk... hvitt er en takknemlig farge sånn sett, men om min brors gamle sofa er stort bedre enn de ektorpene vi har- det er en annen side av saken. Nå har jeg sett mange ektorpsofaer omtalt i diverse interiørblogger, men det er lite sannsynlig at jeg kommer til å fleske til med noen interiørinnlegg. Flesket mitt får holde seg der det er, skjult av en litt høy bikinistruse når vi bader. Man skal vel aldri si aldri, så lenge disse små lommetøflene er i hus, så er ikke alt som det en gang var.
Men vi trenger jo fryser, så da må vi jo ta sofaen og. Nå er det riktig nok langt og lenge siden tilbudet kom, så for alt jeg vet kan det være gått ut på dato. Det er det sikkert mye av det som er i fryseren vår også .Og fryseren vår er skikkelig full, så jeg håper ikke den gir seg med det første. Hadde den gitt seg nå, så hadde vi iallfall blitt kvitt mye vi aldri kommer til å spise. 4 små pølsebrød fra Rimi, innkjøpt vinteren 2007 er neppe noen slager til sommergrillen.

Men lommetøfler, det kan tantebarnet mitt . Hun blir sikkert glad for de, hun er alltid glad, så om humøret hennes faller etter å ha fått disse er det et sikkert tegn på at de ikke falt i smak.

Jeg syns de er lekre, jeg da- flott farge ( som holder fluene borte) og snerten pynt. Jeg har både mer likt garn og lignende pynt, så her er det muligheter for at andre også kan noe tilsvarende.


Fakta:
Mønster: Lommetøfler
Garn: Safir ( dobbel)
Pnr: 5
Vekt: 83 g

Lagerreduksjon: 8657g+83g=8740g


2 kommentarer:

Anonym sa...

Takk for hilsen på bloggen min!

Da er vi to som bruker str 39/40 i sko. Men jeg har aldri tenkt at jeg har store ben.

Gratulerer med hobbyrom!

HildeP. sa...

Søte tøfler i nydelig farge! Lekkert med blomsterpynten! : )) God sommer til deg!

Klem Hilde