mandag 26. juli 2010

Hvit vest

Etter nok et ønske fra dette fortreffelige barnet jeg har vært så heldig å produsere, her er Olearia som vest ! Denne gangen strikket i Tuva, et bløtt og godt garn. Garnet tåler vask veldig godt og prisen er absolutt akseptabel. Fargeutvalget kunne vært mye bedre, men jeg kan vente litt på flere farger, jeg. Jeg har nok garn.
Jeg forbruker garn om dagen. Det er stopp på inntak. Ideene er mange, timene er . Vi har benyttet en del av ferien til å pusse opp, og det føles så godt. Litt småplukk står igjen- noen lister, et par kontakter. Men ungene har nye rom, og koser seg!


Og, ikke minst- jeg har fått mitt eget hobbyrom og storkoser meg! Måtte det bare komme flere regnværsdager...


Fakta:
Mønster: Olearia
Garn: Tuva
Pnr: 3 og 4
Vekt: 155 g

Lagerreduksjon: 9271g + 155g= 9426 g

9 kommentarer:

Brit Strikkenerd sa...

Kjempe flott vest og jakka nedenunder var bare LÆKKER:) Hm skjønner du ønsker regn med EGET hobbyrom:)Men jeg som ikke har det ønsker fortsatt mest mulig soldager:)

Frk.Badegakk sa...

Den ble kjempeskjønn! Har enda ikke strikka noe av det garnet, men jeg har kost litt på det og det kjennes lovende ut. Men enig med deg, - lite fargeutvalg og det er vel derfor jeg ikke har strikka noe av det. Ingen av de fargene de har som kler meg, og ingen av de som umiddelbart roper gavestrikkpotensiale heller.

Hanne sa...

Så koselig at barn legger inn bestillinger på strikkeplagg. Skjønner imidlertid barnet godt jeg da, den var kjempe søt. Synes du er så flink til å bruke opp garn, jeg sier det hele tiden at jeg må bli flinkere jeg også, og håper at dette er året jeg virkelig klarer å realisere det. Naiv?? Neida, bare veeeeldig opptimistisk :P

Hege sa...

Så nydelig vest :)

Anita Tørmoen sa...

Det var en fin sommervest. Så bra at du har fått deg hobbyrom.

Unknown sa...

Hei! Så flott Olearia vesten din ble. Liker så godt den modellen, har strikket en lang vest av den jeg også. Men jeg syns den ble veldig liten i størrelsen, strikket 8 års størrelse til min 6 år gamle datter, for at den skulle være litt stor og god i størrelsen, men den passet akkurat.

Flott den jakken du har strikket til deg selv også!

fortsatt god sommer!

Vilma sa...

EGET hobbyrum , det må jeg sige , ser vi billeder af det ?? God dag :-)

Moan sa...

Gratulere med "nytt" hus! Godt med eget hobbyrom :-)Da får man liksom litt oversikt over garn...
Søt vest!

mimouna sa...

Vester er greie høstplagg, og denne ble jo søt. Kjekt med eget hobbyrom!