torsdag 21. januar 2010

Mustard scarf ( i grått)

I disse kalde tider, trenger man man litt rundt halsen. Jeg har lenge hatt lyst til å strikke mustard scarf, og nå har jeg gjort det.



Jeg har brukt topptå, pnr 15 og la opp 20 masker. Jeg hadde tre nøster med topptå- det holdt akkurat til et godt og langt skjerf. Jeg har veid det- 144 g- Dvs at trådendene må ha utgjort 6 g, det. ( Egentlig litt mer- jeg hadde noen meter ekstra med garn, ikke mye.) Og tre nøster topptå, der er også under 50-lappen, det!




Skjerfet kan surres rundt...



...og det kan brukes på den litt mer "borgelige" måten.





Det var akkurat nok til et bitteliten heklekant, akkurat nok til noen luftmasker og staver. Det var kun cm igjen av garnet...



Og denne damen, hun er fornøyd eier av et herlig, deilig, nydelig skjerf.


Fakta:

Mønster: Mustard scarf ( ravelrylink)

Garn: Topptå, 3 nøster

Pnr: 15

Skal vi se, garnreduksjon-

Sælbuvottene veier 70 g, og dette skjerfet veier 144 g. Dvs at jeg har redusert med ytterligere 214 g, og er nå oppe i ( 565 + 214) = 779 gram.


Way to go, girl!

6 kommentarer:

gyldenkron sa...

Så flott skjerf. Ser deilig og varmt ut. Og imponert over garnslankinga så langt

Frk.Badegakk sa...

Stilig da! OG den genseren under her er jo bare knallkul!!!! Way to knit!=D

Penelene sa...

Kjempestilig!!

KRØLLEMIKKEL sa...

så flott skjerf!

mimouna sa...

Så kjekt med et stort, mykt og luftig skjerf å tulle rundt halsen. Må visst sjekke ut den Ravelry-linken. :o)

Ha en god helg1

Hanne sa...

Stilig og røft skjerf :D