mandag 25. januar 2010

Arch-shaped socks

Jeg har da tenkt å strikke 52 par sokker på et år. Det er da lurt å delta på sokkealonger, jeg får litt impulser til nye sokker og jeg får delta på flere alonger. Det liker jeg.forumet Uformelt er sokkealongen kalt DUSS 2010. Og dette er januarsokken,
Arch-shaped socks.

Jeg har valgt å lage litt lang vrangbord. Jeg strikket først vrangborden helt ned til hælen, men det ble noe krøll i forhold til å det likt i hver side. Så da rakk jeg opp litt. Jeg klarte selvfølgelig å bomme på fellingene også, så da rakk jeg opp en gang til. På tredje forsøket, da funket alt!
Garnet er kjøpt fra 123knit, en nettbutikk jeg kan anbefale igjen og igjen. Garnet heter Admiral Uni. Til mine sokker, ca str 40 og med noe langt skaft, gikk det med 67 g.
Dette er de førstes sokkene jeg har strikket av dette garnet, og det virker som et helt greit sokkegarn. Fargen er et stort pluss, det er en nydelig militær/oliven grønn farge. Fargegjengivelsen på bildet er faktisk ganske grei.


Fakta:
Mønster: Arch- shapes socks ( gratismønster på ravelry)
Garn: Admiral Uni
Pnr: 2.5
Garnforbruk: 67 g


Alongoppdatering:
52 par sokker:52-3= 49 par igjen...
Lagerreduksjon: 997 g + 67 g = 1064 g
Ingen bønn: 582 g + 67 g = 649 g

2 kommentarer:

Moan sa...

Fortsatt imponert!
Disse likte jeg! Kanskje jeg kan vurdere å finne fram pinne #2,5 og litt sokkegarn allikevel...

Penelene sa...

oi oi for en ambisjon. Disse var jo kjempefine, både form og farge.