fredag 30. november 2012

Dorthe Skappel

Igjen har  jeg vært i lageret- denne gangen fant jeg en del rosa minialpakka fra Sandnes. Innkjøpt på mitt første strikketreff i Tananger. Og det begynner å bli noen år siden...


Har strikket med dobbelt garn, pnr 7, og målt litt på modellen underveis. Resultatet er bra, og brukeren er fornøyd! Klart hun er fornøyd, når klassevenninner gjerne vil få genseren..


 Det nærmer seg jul, og dagslys er mangelvare. Litt vanskelig å få flotte bilder, men her får du ta det du får. Mannen hadde forresten hengt genseren over badstuedøren, med det resultat at genseren har en "stripe" etter døren på midten. Slik gjør menn. Jeg henger ikke tøy over døra til badstua fordi døra da blir stående åpen, og tar ekstra plass på badet. Hverdagen er full av små og store utfordringen, også åpne badsstuedører.

Fakta:

Mønster: Dorthe Skappel( ikke helt sant, jeg fant mønsteret i et vedlegg i Kamille, mamma har funnet     mønsteret i et vedlegg til Hjemmet. Men, det er jo ganske tydelig hvor det kommer fra, sant?)
Garn: dobbel minialpakka fra Sandnes
Pnr 7 
Vekt: 420 g


Forbruk: 22305 g + 420 g =22725 g

Ingen kommentarer: