tirsdag 6. november 2012

Mary Janes

Hvis du er som meg, så har du hamstret en del raggsokkgarn. Jeg kjøpte en anseelig mengde blågrått garn, nok til en stor genser. Jeg innrømmer det glatt- jeg hadde tenkt å strikke genser til mannen i raggsokkgarn.  Sånn i ettertid så kan jeg se at det er en idiotisk ide- som om mannen vil bruke en genser i raggsokkgarn, lissom. En ide som naturlig nok ikke ble realisert. Men garnet er jo fortsatt der. Så da er det bare å sette igang med passende prosjekt.


Et passende prosjekt er mary janes i raggsokkgarn.  Raggsokkgarn passer godt til heklede tøfler.  Jeg har heklet med nål 3,5, og dette ga tette og fine tøfler. Mine mary janes er i fastmasker. Jeg har sett de i staver også, men dette blir litt for luftig for min del.

Tøflene sitter godt på foten og er varme. Planen er selvfølgelig å pynte de litt, men det tar vi litt etterhvert.


 Mary Janes i raggsokkgarn? Ja takk!
 
Fakta:
Mønster: Mary Jane
Garn: raggegarn
Nål: 3,5
Vekt: 71 g

Forbruk: 20732 g+ 71 g=20803g

Ingen kommentarer: