onsdag 14. november 2012

Skappelgenser


Man har da kastet seg på Skappelbølgen! Store gensere for oss som var unge på 80- tallet, det er jo som et lite deja vu!

Det kan være at du spotter en bandyhjelm i bakgrunnen. Bandysesongen startet allerede i september, og gangen her i huset rommer stadig mere bandyutstyr- eller rettere sagt skøyter generelt. Mer utfyllende- skøyteting. Skøyteting er da bl.a bandyballer, pucker, bandykøller. skøytebeskyttere, bandyhjelmer, lekehjelmer, allidrettshjelmer. Vi burde egentling ha gjort om stua ( som er det største rommet) til gang, og tatt gangen som stue. Eller noe sånt. Sett hen til mengden av generelle ting som hoper seg opp i gangen, så er det klart at en gang kan ALDRI bli for stor!

Tilbake til skappelgenseren: 
Jeg har strikket i tynn alpakka og faerytale. Og jeg strikket den akkurat så lang at den dekket rompa. Jeg har foretatt en kraftig undervurdering av sigefaktoren i alpakka- etter en tur ut så dekker den både rompe og lår, og er rett og slett knelang! ! Nå ser det ut som om jeg har tatt på meg en  litt pusete striesekk, men jeg er fornøyd.



Min Skappelgenser er ikke bare en genser- det er også en kjole!

Etter bildene er tatt, så har jeg strikket på en kant i halsen, og det kan anbefales.

Og skappelgenseren er nå overtatt av tantebarnet. Hun prøvde den, og dermed var det umulig å få skilt barn og genser.

Ikke har jeg fått veid den heller, men ut fra andre skappelgensere, så anslår jeg at den veier 650 g.



Fakta:
Mønster: Skappelgenser
Garn: Faerytale/ tynn alpakka
Pnr 7
Vekt: 650 g ( omtrent)

Forbruk: 21355 g + 650 g = 22005g

1 kommentar:

Rekkehuset sa...

En Skappel-kjole kan være god å ha:-) Takk for hyggelig kommentar hos meg! Hilsen Hanne.