tirsdag 7. desember 2010

5th avneue Infinity Scarf

Når kulda kommer, så trenger man skjerf. Et godt forslag er 5th Avenue Infinity Scarf pattern. Hvis du i tillegg har noe flerfarget smartgarn, så blir resultatet slik som det vises på bildet nedenfor.
Jeg begynte først på en genser i dette garnet, men det så rett og slett ikke ut. Genseren var tiltenkt min sønn, men han har isteden fått en annen genser- men hans frosne mor, hun har fått seg en god hals. Eller skjerf, om du vil.
Mønsteret er enkelt, men dekorativt. Det passer helt sikkert til tykt garn og tykke pinner også, dette skal jeg prøve meg på etterhvert. Det spraglete smartgarnet passet veldig godt til denne halsen, rett og slett fordi det gjorde noe med fargeskiftene. I rettstrikk blir det fargefelt,nesten som hønsestrikk, i denne hullstrikken blir det bare fint.
Og sønnen, han er nok mer fornøyd med en ensfarget genser, og mor er fornøyd med ny hals. Dette er garn som har ligget lenge- og det er selvfølgelig mer igjen...
Vi kan jo ikke glemme at det nærmer seg jul heller... Så langt er julegardiner hengt opp og to lys er tent på adventstaken. Idag skal julepynten finnes frem, og om alt uteliv avlyses grunnet kulde, så bli det pepperkakebaking også. Skal jeg lure meg til å lage et pittelite pepperkakehus mon tro?

Fakta:

Mønster: 5th Avenue Infinity Scarf
Garn: Smart
Pnr 4
Vekt: 204 g

Lagerreduksjon: 13282 g+204 g = 13486 g

3 kommentarer:

gyldenkron sa...

Spennende skjerf. I smart? Hmm, ikke sett slike farger på det garnet før.
Og pepperkakehus er et must, sånn at det kan knuses etter jul, hehe

Fru Keilegavlen sa...

Spennande skjerf!! Godt og varmt i vinterkulda.

Vilma sa...

Skjerf skal der til , det jo hunde KOLDT !!! osse i Danmark !! Det begyndte at sne for 14 dage siden , jeg frygter at det bliver en laaaaaang vinter...