onsdag 13. februar 2013

Sonjalue på sminkedukkehode

For oss som så "Reisen til julestjernet" på kino.... eller rettere sagt, for jenter som så filmen- i etterkant kom ønsket om en Sonjalookalike. Datter sier "Sånn lue ønsker jeg meg"- mor strikker. 
 Og denne lua ble god! Som alt annet som strikkes i Puno.  Elsker garnet!

Og jeg har fått meg et hode! Et hode som er egnet til å vise frem luer på! Er det ikke fint?

 Det kan kaste av seg å ha småjenter i huset, spesielt av den typen som synes sminkedukker er morsomt. Sminkedukkeperioden er for såvidt litt på hell, men hva datter ikke bruker, kan en mor dra nytte av.
Syns dette fungerte over forventing bra, og luen blir litt bedre vist frem enn ved bruk av blomsterpotter, tøykaniner, ballonger, sammenrullende skjerf osv.
o

  Mønster ( ca str 10 år):

Jeg la opp 88 masker på pnr 5. Strikket  ca 22 cm
Felling; strikk 6, 2 rett sammen- runden ut
neste omg: strikk 5, 2 r sammen- runden ut
Fortsett på samme måte, dvs reduser med 1 mellom fellingene til det felles 2 og 2 sammen, trekk tråden igjennom og fest.

Noe sånt var det jeg gjorde.
  
Fakta:
Mønster: litt sånn Sonja- aktig?
Garn: Puno
Pnr: 5
Vekt: 48 g

Ingen kommentarer: