mandag 18. februar 2013

Hvit pjona vott

Det ble ikke noe stjernegenser alla "Forbrydelsen" på meg. Jeg er ingen "hvit genser med stjerner"- person. Det er først og fremst dette med fargen hvit, så er det det med stjernene. Jeg er ikke fin i hvit, og er vel ikke så begeistret for stjerner heller. Men, jeg lar meg lett rive med- denne gang var det altså "Forbrydelsegenser".

Det stoppet ved 1/2 bol og 1/2 arm. Stjernegenseren er rekt opp, og resirkulert. Babushkaene er allerede vist frem, her er da pjona vott.


Utgangspunktet er hvit cortina. 26 luftmasker og nål nr 8. Tommelen teller fire masker. Så da er det bare å måle og pjone- vips- ferdig!

Pjoning er virkelig raskt, spesielt med tykt garn og tykk nål. Og vottene, de blir så gode!


Fakta:
Mønster: pjonet vott
Garn: cortina
Nål: 8
Vekt: 61 g

Ingen kommentarer: