søndag 3. februar 2013

Rettstrikkede sokker på to pinner

 Disse sokkene er strikket på to pinner ( dvs jeg brukte rundpinne og strikket frem og tilbake), i raggegarn- bare rette masker.
 Sokkene blir selvfølgelig flate, og må sys sammen til slutt.
 
 Jeg må ærlig innrømme- dette er sokker det er tvilsomt at jeg kommer til å strikke igjen. Passformen er dårlig, pga rillestrikk er sokkene ikke egnet til å ha i sko/ støvler, og jeg ser ikke nødvendigheten av å ha en søm på sokkene.

 Mannen har fått de. Han bruker de som innesokker/ tøfler. Og jeg har fått brukt litt mer av et garn jeg ikke liker.

 Og da må jo konklusjonen være at dette ikke er bortkastet arbeid!

 
Fakta:
Mønster: Rettstrikkede sokker på to pinner  fra  boken "Restvarme"
Garn: raggsokkgarn
Pnr: 3,5
Vekt:133 g

26ppIII 11+1=12/26

Ingen kommentarer: