tirsdag 18. mars 2014

Vimpellue

   
Tidlig på vinteren så strikket jeg vimpellue. Og jeg syns vimpelluen ble skikkelig fin, jeg.
Dessverre så ble den liggende i en kurv, og har ikke vært i bruk. Det er vel egentlig ikke så mange av luene mine som har vært brukt så mye i vinter, men sånn er det jo bare. Det kommer en vinter til etterhvert, og da kan i alle fall jeg være klar med en vimpellue.


Min lue er strikket i et helt vanlig dk garn, i en helt vanlig lys og en helt vanlig mørk gråfarge. Den er bittelitt baggy. Mønsteret frister til gjentakelse, men da vil jeg nok ha den en anelse mindre.

Anbefaler alle å strikke en vimpellue!

Fakta:
Mønster: Vimpellue
garn: dk- tykkelse
Pnr: 3,5 / 4
87 g






4 kommentarer:

mimouna sa...

Fin lue! Jeg har strikket vimpelgenser til Klumpen, så kanskje en lue hadde vært greit tilbehør.

sol sa...

Det er nok noe vi kan være sikre på, ja - det kommer fler vintre!

Brit Strikkenerd sa...

Jeg lurte litt hva en vimpel lue var, artig mønster og en flott lue!

Huldr sa...

Stilig lue, vimpelmønsteret er knalltøft!