lørdag 15. mars 2014

Stripete sokker

Endelig kan jeg også si at jeg har en mann som bruker hjemmestrikkede sokker.

 
Det har tatt litt tid, og han har heller snoket til seg noen av mine raggsokker enn å spørre meg om jeg kan strikke sokker til han.  Men nå har han spurt. Og han har fått.

Grå sokker i siljagarn. I min utålmodighet så ble det ikke jevne striper. Akkurat det irriterer meg litt, men det er jo noe å tenke på til neste sokkerpar ut.


Det viktigste er at mannen er fornøyd, og det er han. Og vi kan fortsette diskusjonen på hva som er en normal måte å slite sokker på. Hva man gjør for å få tiden til å gå!

Sokkene er strikket på pnr 2,5, 64 masker og vrangborden følger sokken på baksiden. Og de ble i alle fall fine på, som om grå sokker kan være feil, lissom...

Fakta:
Mønster: Vanlig sokker
Strl: ca 43
Garn: Silja
Pnr 2,5
Vekt: 102 g

1 kommentar:

Lykketrollet sa...

Tøffe sokker, og jeg liker litt usymetriske sokker..

Imoponert over alle som strikker sokker på pinne 2.5, jeg kan i nøden strekke meg til sokker på pinne 4.5. Det er jo såå kjedelig så strikke.