torsdag 9. mai 2013

Strandtunika


Og vi strikker rett etter rett etter rett...

Dette er strandtunikaen til Pickles. Jeg har brukt av lageret, og er fornøyd med resultatet. Det er barnet også, og det er bra- ettersom denne er til henne.


Jeg vet ikke om sommerens slagerfarge er gul, men gul er jo en fin sommerfarge. Jeg har aldri vært noe stor fan av gul, men datteren er det.






Bakdelen av tunikaen er litt lengre enn fronten. Det ser veldig bra ut på barnet, men kanskje ikke helt enkelt å tenke seg ut fra bildet?


Det gule garnet heter Bianca, og er skikkelig årgangsgarn. Min mor fikk det av min svigerinne for ca 15 år siden. Jeg har sjekket ravelry, men finner ikke dette garnet der. Jeg vil tro det er ute av produksjon. Ifølge banneret, så står det: Bianca- sommermote fra Italia. Garnet består av 36 % bomull, 36 % akryl og 28 % modal, og det er oppgitt at det er spunnet i Italia for AS Knappehuset.

Spraglegarnet heter Brilla, og er fra et eller annet opphørssalg. Komboen ble iallefall bra!



 
Fakta:

Mønster: Strandtunika Pickles
Garn: Bianca og Brilla
Pnr: 4,5
Vekt: 340g

Ingen kommentarer: