mandag 6. mai 2013

Lun genser fra Pickles


Jeg er egentlig ganske glad i orange. Mer sånn skapglad i- i betydningen- jeg har da et par orange gensere i skapet, som ikke blir brukt. Garn også, for den saks skyld. Ikke i skapet da, men i en og annen plastkasse.

Så her er da min variant av lun genser fra Pickles. En hel mengde rettmasker og merinoull fra Pickles. Jeg har strikket og strikket, og genseren ble strikket ferdig  i vinterferien. Litt uprofft å ikke ta med seg riktige pinner til fjells, men disse hyttefeltene er aldri for langt unna  fra strikkebutikken, så jeg dro på handling. Og genseren ble ferdig!

Garnet er såpass at du kan ha genseren rett på kroppen. Det jeg kan klage på, er at det er ut til at garnet vrir seg, og at maskene blir litt skeive her og der. Jeg satser på at dette går seg til ved bruk og vask, men jeg syns det var litt rart. Jeg har ikke opplevd det før.


Og i en rekke av nye ting å bekymre seg for: trådfesting. Jeg blir aldri fornøyd, og lurer på om det er mest riktig å feste tråden ved å tvinne mens jeg strikker, sy etter maskene etterpå, sy i bølgene bak, eller sy på skrå...
Men, fargen er fin og formen er bra. Og strikker jeg denne igjen, så blir den nok både lengre og smalere. Ermene, de liker jeg iallefall!


 Sånn, meg og min orange genser!

Fakta:
Mønster: Lun genser fra Pickles
Garn: merinoull fra Pickles
Pnr: 3,5/4

Vekt: 363 g

3 kommentarer:

hobbyvenn sa...

Så fin genser du har strikket. Den ser lun og sval ut på samme tid.

Vinterbarn sa...

Veldig fin versjon du har laget :) Herlig farge! Enig med deg- ermene er veldig fine, og jeg går også for en lengre og smalere versjon neste gang. Og den skal ikke strikkes med mohairgarn( røyter som bare det)

Siren sa...

Den var jo kjempefin! Kul farge og! Har selv ikke et eneste orange plagg, men kan egentlig ikke skjønne hvorfor? For glad i grått kanskje...:) Og så lurer jeg på akkurat det samme når det gjelder trådfesting. Får følge med på svarene dine og se om du får noen gode råd:)