torsdag 25. april 2013

Calorimetry

Disse pannebåndene er virkelig gode. De sitter godt, er gode på og kan brukes sammen med hestehale. Det er jo fint, med barn i hestehalealderen.

Dette er strikker i puno på pnr 4,5. Mønsteret legger opp 120 m, Fidus legger opp 96 m. Dvs jeg la opp først 88 m, og fant ut at det ble litt snaut- jeg skulle da felle av.  Pannebåndet strikkes på en time eller to, så det er ingen krise. Men, det er det å gjøre ting riktig første gang- det er en utfordring!

Fordelingen med siste w/t er: 30/36/30. Jeg har brukt w/t, istedenfor bare å snu, som mønsteret legger opp til. Ulempen med dette er at det ikke blir så store hull, og hullene skal jo brukes som knappehull. Puno er såpass lett å forme, at det var uproblematisk å lage knappehullene for det. Men, det er nok noe å ha i bakhodet hvis man bruker et mindre formbart garn.

Knappen er forresten fra min mors knappesamling. Nå er det vel strengt tatt blitt min knappesamling, idet jeg reduserte hennes lager betraktelig og økte mitt tilsvarende. Men, med en grandtante som jobbet på en nedlagt kanppefabrikk, så har vi en del å gå på!
Og et lite livebilde på morgenen- min egen perfekte datter- hun er hjertet mitt!
Fakta:
Mønster: Calorimetry
Garn: Puno
Pnr: 4,5
Vekt: 20 g

2 kommentarer:

lirosa sa...

Å så flott Calorimetryen ble med PUNO:-) De er virkelig snedige og fine disse pannebåndene, og utrolig artig å strikke.

Lisbeth sa...

Så fint det ble i Puno! Puno er et nydelig garn! Slett ikke så dyrt heller om man sammenligner meterprisen med annet garn.

Så lurt det er å bruke w&t i stedet for å snu! Smart du! Man kan jo evnt snu i det første hullet på den ene siden og bruke w&t på resten? Det er sjelden jeg bruker de andre hullene på mine calorimetryer.

Ønsker deg ei kreativ uke!