mandag 18. mars 2013

Kjærlighetsmasker

Kjøpte litt you#3 garn, jeg. Ikke litt. MYE!!! Og her er resultat nr 1: Englemaskesjal!!!

Garnet er ujevnt spunnet, med noen flotte fargesjatteringer. Herlig og mykt er det også.

Dette er da den blå fargen- nydelig, klar blåfarge!


Hvordan kante et slikt sjal- det er en utfordring for meg. Men, denne gangen er jeg fornøyd! Jeg har heklet en runde med luftmaskebuer og en runde med luftmaskebuer og noen fastmasker i forrige luftmaskebue.( Jeg heklet først en kant med hvitt rundt- tre omgangen eller noe sånt. Den klipte jeg rett og slett av!)
 Veldig fornøyd, men dette  blir nok kanskje en gave. Ikke helt min farge.

Jeg har brukt et DROPS- mønster  på mine englemaskesjal, eller sjal i kjærlighetsknuter. Jeg liker dette mønsteret veldig godt, av den enkle grunn at det hekles nedenfra og opp. Fordelen er at da får man brukt opp det garnet man har til rådighet. En stor fordel når man ( som meg) har et nøste eller to av en farge.

Og jeg har oppdaget en liten ting: Jeg syns mine englemasker bli penest når jeg ikke bruker for tykk nål. Tykke nåler gir tykke og stor knuter, og går da litt i ett med maskene.

Fakta:
Mønster: Kjærlighetsmasker
Garn: you#3
Nål: 5

Vekt: 104 g

Ingen kommentarer: