tirsdag 19. mars 2013

Babushka

Jeg blir ikke lei babushkaene. Disse er heklet i lunawool, og kan neppe anses å være noen suksess. Etter første toveomgang, så var de fortsatt olivengrønne, men altfor store. Etter 2. toveomgang ( på 90 grader og med trådmopp), så var de da litt sånn lysegrønne/svakt grønne, men passe store. Og slaskete.

Oppsummering 1: lunawool egner seg best til toving på 60 grader. Da beholdes fargen og det er litt mer spenst i tøflene.




Jeg har forresten kjøpt garnet hos 123knit. De har ikke dette garnet lenger, og hadde jeg vært deg, så hadde jeg ikke brukt noe særlig tid på å lete etter det heller. Jeg kan nevne MANGE garn som er bedre enn dette. Men fargene er flotte... Litt sånn retroaktig...

Oppsummering 2:  Lunawool anbefales ikke











Så da hekler vi babushkaer i annet garn ( eller kanskje det funker bedre å bruke garnet dobbelt ...)

Oppsummering 3: Lunawool kan være mer likeabel dobbelt.

Flere spørsmål? Bare spør!



Fakta:
Mønster: Babushka
Garn: Luna wool
Nål: 7
Vekt: 114 g







Ingen kommentarer: