fredag 19. august 2011

Radiate

Jeg har handlet på salg- garnsalg! Opptil flere nøster royal tweed, nydelig brunfarge med spetter -samme type garn som i Tøffelcapen.
Radiate er en enkel sak- strikket ovenfra og ned . Dette passet perfekt for meg, jeg ante rett og slett ikke hvor lenge garnet holdt. Garnet holdt- jeg har mer igjen.
Erfaringen fra forrige gang jeg strikket i royal tweed, var at garnet strakk seg veldig! Ikke litt, men MYKJI!!! Så jeg strikket i minste størrelse, iallefall tre størrelser mindre enn jeg normalt ville ha gjort.

Radiaten ble passe den! Ikke for stor, men passe! Og jeg rekte ikke opp en eneste gang, det er bra!Gule knapper fra Stoff og Stil- det ble lekkert!

I disse regntider, kan det passe å uttale seg om regn: Det er ikke alt regn som er vått, og regnet på sentrale østland er våtere enn regnet i Bergen ( subjektivt sett, etter å ha bodd i Bergen noen år og mesteparten av livet mitt på østlandet- østlendinger er pyser når det gjelder regn ( meg inkludert)). Kan dette utsagnet motsies? JA- unntatt den subjektive biten .... men kanskje den og.

Fakta:
Mønster: Radiate
Garn: Royal Tweed
Pnr: 5
Vekt: 380 g
Str XS

Forbruk:
8525+380= 8905

7 kommentarer:

Hanne sa...

Kjempe fin :)

Unknown sa...

Såååå lekker.

Moan sa...

Her er det to ting som må påpekes:
-din jakke ble dritstilig!
- det ville ikke falt meg inn å strikke denne etter å ha sett bildene på Knitty.com!

Vilma sa...

Cool strømper , jeg har prøvet at strikke dem , men jeg forstod ikke opskriften , måske jeg er dum?

Gå bare i gang med et tæppe , jeg er begyndt på eet til , selvom jeg havde svoret at jeg ikke gad hækle flere..

god fredag

Anonym sa...

Nydelig jakke!
Takk for titten i bloggen din.

Beate sa...

Så flott jakke! Veldig fin rett og slett!

Rubia sa...

Garnsalg er en veldig fin ting. :O)
Lekker jakke!