tirsdag 30. august 2011

Cool cape

Denne er vist frem på et forum, men må også blogges. Cool cape fra Pickles. Strikket i topptå, innkjøpt på Sparkjøp, for lenge siden.
Mønsteret, derimot, det er det ikke lenge siden jeg kjøpte. Topptå passet perfekt, og med et lite dypdykk i lageret, så dukket det opp tilstrekkelig med nøster ( og mere til). Så slik ble min utgave, dvs, jeg har strikket til datteren,og den er så romslig at den sikkert kan brukes leenge!
Det skal være en fiffig løsning med knapper og knapphull som danner noe lignende ermer på denne. Jeg er ikke sikker på hva jeg har gjort ( eller ikke gjort), men enten
1 - er knappehullene feil plassert
2 - er hetta feil plassert

Ang 1. Dersom knappehullene er riktig plassert, medfører det at knappene vil synes bak. Så vidt jeg kan se, så skal knappene være foran.
Ang 2. Hvis knappene skal synes foran, så vil hetta dekke ansiktet. I min verden er det vanlig at hetter dekker bakhode.
Løsning 1+2: Vi vil ikke ha knapper... knappehullene sees nesten ikke, og om det er krise, så kan de syes igjen! Og vi kan sikkert leve med å ha knapper på baksiden, om det plutselig skulle være ønskelig med knapper. Eller vi finner en annen løsning, f.eks knyting eller noe sånt.

Utover det- cool cape!

Fakta:
Mønster: Cool cape fra Pickles
Garn. Topptå
Pnr: 7 ( med forbehold)
Vekt: 640 g

Forbruk: 8525+640= 9165g

2 kommentarer:

Torunns- fristed sa...

en flott cape med fine farger :)

hilsen
Torunn

lise sa...

Oi så herlig! Jeg har sett den hos Pickels, og nå fikk jeg jammen lyst til å strikke den også..