søndag 31. juli 2011

ToneM sine tankeløse sokker

Sokkene var med meg på tur til Bergen- mulig jeg strikket et par runder på de, men ikke stort mer. Jeg var altfor opptatt med å strikke noe jeg kunne rekke opp...

Så ble jeg litt lei av å strikke sokker, garnet var ikke akkurat noe susare å strikke med, så da ble de liggende, da. Inntil en eller annen fornuft kom over meg, og da var det gjort- ferdig sokker...
"En eller annen fornuft" betyr i denne sammenheng at jeg sannsynligvis trang strikkepinnene til noe annet, og at jeg vegret meg for å kjøpe det n'te strømpepinnesettet med p nr 2,5. Jeg er skikkelig på spareren om dagen- handler på salg og har snart oppgradert egen, barn og Mannens garderobe. Og det var på tide!
Men sokken, altså- de ble rett så snerte, de. Ikke det at jeg falt spesielt for garnet, men sokkene er i bruk, og jeg er fornøyd. Men mønsteret, det anbefales!

Fremover skal jeg strikke sånne vinterting som unger og barn og Mann og meg selv alltid trenger- jeg nevner i tilfeldig rekkefølge: ullbukser ( 2 stk), mariusgenser med hette, alpakkacobbelstone, raggsokker (6 par), tynne ullsokker ( 6 par), selbuvotter ( 2 par). Her er det bare å sette igang...

Fakta:
Mønster: ToneM's tankeløse sokker
Garn: Lana Grossa Meilenweit Cotton Terra
Pnr: 2,5
Vekt: 66 g

Sokker 2011: 8 +1= 9

Forbruk: 8369+66 = 8435g

1 kommentar:

Rubia sa...

Knallfine sokker! Jammen litt av en liste du har. Lykke til!