onsdag 15. juni 2011

Brunt englemaskesjal

Jeg har en god mengde med brunt kitten mohair garn. Mohair garn egner seg til englemaskesjal, men et ikke passe stort sjal " spiser" bare ca 50 g- det er ikke mye...
Dessuten er det grenser for hvor mange brune sjal man kan ha... Til nå har jeg strikke cool hagejakke og heklet englemaskesjal av dette garnet. Jeg hadde 20 nøster, og det er fortsatt en del igjen. Jeg har også begynt på en cardigan i garnet, så det minker stadig -men garnet er ekstremt drøyt!

Brune ting i kitten mohair kan nok bli en gjenganger i bloggen...


Englemaskesjal er lekkert, kanskje jeg rett og slett skal lage et megastort englemaskesjal- så blir jeg kanske kvitt 100 g til...

Happy knitting!!

Fakta:
Mønster: Felisi
Garn: Kitten mohair
Krok: 4,5
Vekt: 57 g

Forbruk: 7155g + 57g=7212 g

2 kommentarer:

totliii sa...

Kitten Mohair eignar seg godt til englemaskesjal, ja! Har det i ulike fargar... :)
Tips: Eg har og laga fleire pulsvarmerar i det garnet - blir kjempefint! Eg har nytta oppskrifta som er i Sandnesgarn sitt temahefte om toving, det same som mellom anna hyllehønene er i.
I vinter lagde eg og nokre babytøflar i kitten. Dei vart og fine. Men om dei fungerar i bruk eller ikkje har eg ingen kunnskap om endå, då dei framleis ligg i gåvebagen min. ;)

Vilma sa...

jeg har opgivet at hækle sådan eet , det så ikke rigtigt ud og jeg forstod ikke opskriften.


har du chekket din mail de sidste par måneder??? Jeg har sendt en sokkeopskrift til dig :-))