tirsdag 14. september 2010

Blomstereng...

Jeg har tenkt at grønne sokker med hvite blomster, det må være fint, det...
Jeg har lett og lett etter mønster, men har ikke funnet det rette.
Disse er selvkomponert.

Det endelige resultat etter tre forsøk.

Blomstene ble akkurat som jeg skulle ha de- både plassering og størrelse
Og har man dilla på slike fletter, ja så blir det det både i vrangbord og på hæl.
Sokkene er strikket i silja, på pnr 2,5 og veier 95 g.

Men jeg stiller meg et spørsmål- hva er vitsen med sokker med mønsterstrikk?


Fakta:
Mønster: Blomstereng
Garn: Silja
Pnr: 2,5
Vekt: 95 g

52 par sokker
: 52-18= 34

Lagerreduksjon: 9599+95= 9694 g

10 kommentarer:

Erica sa...

Jeg digger sokker med mønsterstrikk i flere farger! Synes du skal skrive ned mønsteret, for dette vil jeg strikke!

Moan sa...

Wow! Stilig. Imponert over dine egenskaper som designer.
Men, har du kommet fram til et svar ang. mønstrete sokker? :-)

Vilma sa...

JAAAA Fidus , kan du så komme igang med at skrive mønster ned , jeg VIL strikke dine , de er bare så smukke.
Venter med længsel , haha :-))))

Du behøver ikke skrive ned hvordan du gør hæl og tå...bare blomst.

Ina sa...

Kult!
Jeg ser absolutt vitsen i sokker med mønster, de er jo så mye artigere å ha på foten enn de ensfargede :)

Marita sa...

ah, de var lekre!!

Hanne sa...

De var kjempe fine :D

Silja sa...

Knalltøffe! Disse likte jeg skikkelig godt!

Eva sa...

Så flink du er! Og vitsen må være at det ser mye finere ut :)

Solveig sa...

Kjempefine!Sokker med mønster blir jo dobbelt så varme - også får du sikkert masse hyggelige kommentarer, både i og utenfor bloggverdenen.

Anonym sa...

Kjempeflotte, og GRØNNE!! :D Mønsteret gjer jo til at sokkane blir nærmast doble i tjukkelse, det må vel vere ein fordel på kalde vinterdagar?

Sjølv gidd eg sjeldan å strikke sokkar med mønster.. Men det er jo flott! :)