fredag 4. juni 2010

Egendesignede sokker

Ikke akkurat kompliserte men... Strikket i siljagarn, mønsteret er etter eget hode. Oppskriften er ikke skrevet ned, men det er ikke verre enn dette: Legg opp 60 m på pnr 2,5, strikk vrangbord 1 vr r, 2 vr ,etter passe bred vrangbord - fortsett med 1 vr r, 2 vr kun nedover hele baksiden , inkludert hæl, etter hæl- kun på oversiden av foten.

Jeg er godt fornøyd med resultatet!
Sokkene ble til mens vi satt askefast i syden, siste rest ble fullført da vi kom hjem.

Det som var litt snodig med dette hvite siljagarnet, det gulnet raskt i solen! Jeg begynte med relativt hvitt garn, men sokkene er gulhvite. Vet ikke om en vask kan ordne det, jeg. Når jeg tenker meg om, det er kanskje ikke uvanlig at ullgarn gulner i solen?


Og nå- endelig litt sommerfølelse! Sitter på verandaen og strikker ullsokker- igjen. Jeg klarer selvfølgelig ikke å følge opp Hjertesukk i forrige innlegg og starter, litt naiv, men med friskt mot, på et nytt sokkepar. Og nå må jeg også kjøpe flere strømpepinner i størrelse 3- aner ikke hvor de x-antall settene jeg allerede vet jeg har er blitt av... ( sjekk Hjertesukk, så vet du nok det, unge dame!!)

Fakta:

Mønster: Eget
Garn: Silja
Pnr: 2.5
Vekt: 83 g

52 par sokker: 52-13= 39
Lagerreduksjon: 4963 + 83g = 5046 g

8 kommentarer:

mimouna sa...

Fine sokker, det var et enkelt men pent mønster.

Greit å vite at Siljagarnet gulner. Jeg vurderte nemlig å strikke bunadstrømper i det, men da velger jeg noe annet.

Et lite knips sa...

Ja disse likte eg. Det enkle er ofte det beste he he. Har satt disse som MÅ ha sokker. Ha ein super helg.

wims sa...

det enkle er ofte det beste. Knallfine:O)

Rigmor sa...

fine :) liker lyse sokker, dumt de er så upraktiske ;)
ha en flott helg :)

minon sa...

Dette var sokker helt etter min smak. Flott mønster og så er jeg ekstra glad i hvit.
Ønsker deg en flott helg videre!

Marita sa...

Jeg har latt meg inspirere av disse flotte sokkene og er igang med sånne - mitt par nr. 29 :)

Marita sa...

FÆÆÆRDIG *hehe* De ble helt etter min smak!

Solveig sa...

Stilige sokker. Enkle og dekorative på en gang!