søndag 19. juli 2009

Stjernegenser

Dette er en ufo som endelig er ferdig- det har sikkert tatt to år... Men resultatet er blitt bra!



En av grunnene til at den ble liggende, er at jeg ikke visste helt hva jeg skulle gjøre med halsen.
Jeg valgte "minste motstands vei", plukket opp masker, strikket hullrad og belegg. Jeg var inne på tanken å klippe til halsringning, men jeg fant ut at dette ble en penere løsning.

Mønsteret fant jeg på garnstudio sine sider, og her var det benyttet i en jakke. Men, med litt telling og regning, var det greit å strikke denne som genser.



Genseren er strikket i Safir, uvisst hvor mye, men jeg vet jeg har brukt pnr 4. Og mønster, det finner her.
Og dagen idag ser ut til å bli en regnværsdag. Jeg skal sy skjørt til tutlemor, strikker mer på en tunika til samme gullunge, spise grøt hos mamma og ha en rydde/vaske/vaske tøy- seanse. Kanskje det blir en liten økt i hagen og... ( jeg har litt skranten helse for tiden, så ofte blir det mange planer men mest tid på sofaen) . Mannen har lovet å lage middag- noe som ALLTID blir bra.
Takk for besøket og ha en flott dag, du og!

9 kommentarer:

Frk.Badegakk sa...

Ska sei! For en sinnsykt imponerende jobb!!!!! Bøyer meg for den altså! Virkelig et flott stykke arbeid!

lenaf sa...

Mycket fin tröja!

Nina sa...

Imponerende arbeid. Virkelig flott ble den. Nå kan du glede deg til å bruke den når det blir litt kaldere.

mono sa...

Genseren ble jo knallfin!! =)

God sommer!

Ruth sa...

Bra at du fekk gjort ferdig genseren tilslutt da, for den vart kjempefin!

Margrethe sa...

For en flott genser! Takk for kommentar på skjørtet mitt. Stoffet er temmelig uelastisk og det er ingen glidelås i kjolen - den er av typen ta-over-hodet-og-la-gli-på-plass. Jeg har tenkt ribb fordi jeg har sett andre bruke det øverst på skjørt, ikke fordi jeg har noe som helst peiling. Jeg vet bare at jeg synes glidelås er litt plunder, tihi. Skjørtet er litt vidt over hoftene, så jeg tenkte sy det litt inn langs sidene. Hvis jeg da kunne fått noe som holdt det oppe, så blir det bra. Takk for tips om Shamu-skråbånd. Jeg skal på stoff og stil i dag og se hva jeg finner.

Margrethe sa...

Jeg fant da litt på stoff og stil, men ikke så sprekt som jeg ville. Det ble brunt, som du kan se i bloggen. Nå skal jeg ha en dags pause før jeg skal sloss med skråbåndene igjen - de var harde.

Margrethe sa...

Får du oppfølgingskommentarer om jeg poster dem hos meg eller må jeg inn her? Var kjempeartig med denne dialogen :) Altså, ribben er kommet på. Riktignok med den kanten på innsiden, men den henger fast og sitter fint. Det hersens skråbåndet har jeg jo begynt å sy på - du skulle sagt litt før at det var mulig å bare sy det på fremsiden. Eller, jeg tror faktisk du prøvde si det, men at jeg bare ikke forstod :)

Marita sa...

Om du veier genseren, finner du ut hvor mye garn du har brukt. Den ble bare lekker altså. Godt jobba og grattis med UFO-landingen.