tirsdag 3. januar 2012

Blå sokk

Vinter er en fin ting, da trenger vi ullsokker, og ullsokker er det beste som finnes å ha på foten. Personlig er jeg en fan av ullsokker året rundt, men noen vil påstå at ullsokker hører vinteren til. Mannen tar etter kona, så han bruker også ullsokker andre årstider enn vinter. Foreløpig ikke hele året, men han kommer seg.

Sønnen derimot, han er ikke helt frelst foreløpig. Men sokkestrikkende mor, det har han.

Litt fritt etter thuja- blå sokker til sønnen.
For variasjonens del, så er dette sokker i 1 vr, 3 r- hele tiden. Det blir jo fint det også.
Jeg tror jeg begynner å komme meg over spettede garns tid, det er ikke det samme lenger. Litt lager har jeg , men det finnes sikkert noen utenfor familien som tåler et par eller to i spraglegarnet. Utover det, så må jeg si at jeg liker Siljagarnet, jeg. Dette gir veldig gode sokker!
På en dag som denne er det umulig å ikke nevne været, iallefal det været som er her. Det regner og regner, og det blir glattere og glattere... Jeg er så glad vi har ny bil og at jeg av alle ting ikke skal på jobb imorgen... Jeg skal rett og slett kose med i heimen, og mulig begynne å høste juletre!


Fakta:
Mønster: Ala Thuja
Garn: Silja
Pnr: 2,5
Vekt: 92

Sokker 2012:1

Forbruk:189 g + 92 g= 281 g

1 kommentar:

reSIRIkulert sa...

Flotte sokkar! Liker varianten med 1 vr og 3 rette, og trur eg vil kopiera den neste gong det skal sokkar på pinnane. Ull er gull, året rundt ;o)