torsdag 2. september 2010

Hexagonteppe

Jeg er nok litt i teppemodus. Ullgensere på sommeren, det går ikke så bra. Ulltepper på sommeren, det går fint.
Du kan vel tenke deg hva jeg holder på med..... jepp- fester tråder.
Kjekt med trådfesting innimellom annet. Klart det er en stor jobb, noen ville foretrekke å feste tråder underveis, men jeg syns egentlig det er helt greit å vente til slutt. Trådene må iallefall sys inn! Jeg forsøkte metoden med å knyte og hekle inn endene på mitt første hexagonteppe. Det er mulig jeg har unger som fikler litt mye med teppe, men det rakner litt her og der etterhvert som trådene løsner. Konklusjonen er at med unger i hus, så fester vi tråder med nål. Iallefall gjør vi det i dette huset.

Stay tuned, plutselig er dette teppet helt ferdig!

11 kommentarer:

Rigmor sa...

lykke til med trådfesting, ett kjedelig arbeid, men må til uansett.
Flotte farger på teppet, gleder meg til å se det ferdig :D

Vibber`n i Farta sa...

Har du prøvd å hekle dem inn fortløpende? Jeg synes det funker fint (men så har ikke jeg barn som fikler med hekleriene mine.. ;) )
Fint mønster, forresten? Av hemmelig opprinnelse?

gyldenkron sa...

Lykke til, trådfesting er ikke noe moro synes jeg. Flott teppe

Unknown sa...

Gleder meg til fortsettelsen, det ser ut til å bli et utrolig lekkert teppe :-)

Vilma sa...

Hej Fidus , så rart at du er 'vendt' tilbage :-))) Nej , vi hader at hæfte ender som pesten , det bliver nok aldrig anderledes. Og hvis jeg lige må indskyde : Smukt smukt tæppe.

Knus Vilma

Unknown sa...

Åhh, så nydelige farger du har valgt til hexagonteppet ditt..., fikk nesten lyst...., Nei, jeg sier ikke mer!!!

Trådfesting er et nødvenig onde, jeg har lært meg at det er en del av jobben det også, så det bruker å gå greit.

Ha en fin kveld!

Anita Tørmoen sa...

Et nydelig stykke arbeid du har gjort:)

Eva sa...

Kjempefint! :) OG lykke til med festinga, jeg er veldig glad det ikke er meg som sitter der med nåla ;)

mimouna sa...

Flott teppe! Synes hekling ofte er bedre enn strikking når det er varmt. Men denne sommeren har jo ikke varmen vært direkte plagsom da...

Flott fargesammensetning, rolig og behagelig å se på. Det blir et deilig teppe!

mimouna sa...

Flott teppe! Synes hekling ofte er bedre enn strikking når det er varmt. Men denne sommeren har jo ikke varmen vært direkte plagsom da...

Flott fargesammensetning, rolig og behagelig å se på. Det blir et deilig teppe!

Penelene sa...

Ser ut til å bli et helt fantastisk teppe!!
Men for en jobb...