onsdag 28. april 2010

Islandsk genser

Islændergenser, etter mønster fra Lene Holme Samsøe. Dette er det eneste gratis mønsteret av denne designeren som jeg fant på ravelry. Men, herlighet så mye lekkert hun har laget


Dette er egentlig en prøveklut før jeg strikker forbrydelsegenseren. Men genseren ble rent så snerten, den! ( Og jeg er igang med forbrytelsesgenseren- tror den blir fin - stjernene blir store, og jeg må tenke litt på ermene, men det lover bra) Det å strikke en genser på pnr 8, det blir relativt tungt etterhvert, - det hjelper ikke å strikke raglan og at det er mønsterstrikk som innebærer snurirng av tråder. Men, det å strikke på pnr 8,- da ser man raskt at det går fremover!

Jeg ville egentlig strikke i grønn og svart. Jeg vil egentlig strikke alt i grønt eller svart, men det går en grense for hvor mye grønt og svart et menneske kan ha ( eller gjør det egentlig det ?). Dette med grønt sier jeg hver gang jeg skal begynne på noe, og resultatet er at jeg ikke har så mange grønne gensere, -tror jeg. Jeg vet at jeg har endel grønt garn, og et par nesten ferdige grønne prosjekt, men det er ikke grønn som er det første man tenker når man ser inn i klesskapet mitt. ( Akkurat nå er det direkte rotete der...)

I forholdet denne genseren og mitt klesskap, så er det egentlig akkurat det samme -den vil ikke øke andel grå/svart/tykk genser i mitt klesskap, den er allerede gitt bort.


Er det noen som lurer på hvordan Cortinagarnet er? Det er tykt, og det er ikke så mange metre på hvert nøste. Jeg har vasket i vaskemaskin, på ullprogram, og genseren ble mykere etter vask. Dessuten luktet det mindre sau ( grått garn lukter ALLTID sau)Fakta:
Mønster: Islandsgenser av Lene Holme Samsø
Garn: Cortina fra Sparkjøp
Pnr: 8
Vekt: 691 g
Plaggpåplagg: April er ferdig!

Lagerreduksjon:
3634 g+ 691 g =4325 g ( ikke spør hvor mye garn jeg har igjen, jeg kan bare svare MYE, jeg har MYE garn!)

10 kommentarer:

Cloudberry sa...

Fin genser. Kan tenke meg at strikking på pinne 8 går fort unna ;) er kjekt med sånne prosjekter også.

Moan sa...

Yndlingsfarger ER og blir yndlingsfarger! Man kan ha ubegrenset! Deilig genser :.-)

Rigmor sa...

den var kjempe flott! Pinne nr 8 blir full fart genser :)
selv om den ikke var grønn så likte jeg fargene veldig godt!

Hanne sa...

Nydelig :D

Penelene sa...

Den var jo bare rålekker. Blir den litt tykk å ha på? Jeg har lyst til å herme :)

Eva sa...

Å så fin!:) Må ha en, bare MÅ ha en!
Jeg er veldig positivt overrasket over den nye soft utgaven av Cortina. Og så liker jeg prisen godt ;) og drømmer om nøster på minst 100 gr...

Jordmor-Hanne sa...

Så fin! Je liker den slags, både fargen og mønsteret :)

MirreVirre sa...

Kjempefin genser asså! Ble rent misunnelig jeg nå!
Redesignkurset er på Union ja, men er privat etter det jeg vet... hehe

MirreVirre sa...

Vettu hva? Formen min har blitt mye bedre asså! Jeg reiste alene til garnbutikken i Mjøndalen denne uka, det er første gang jeg har kjørt så langt alene og det var bare kjempekos! Ellers flyr jo dagene da =) Jeg håper at jeg kan begynne å jobbe igjen om ikke så altfor lenge nå! Ibux og paracet er fine greier det!

Judith sa...

Denne var fin! Flott mønster! Takk for tips.