lørdag 20. februar 2010

Rosa sjal

Jeg trang et rosa sjal til en grå jakke. Rosa og grå er ikke akkurat mine farger, men jeg har en grå jakke, og ville ha et rosa sjal til denne grå jakken. Grå og rosa får meg til å se skikkelig vinterblek ut, men det er tydelig at jeg ikke bryr meg så mye om det. Rosa sjal til grå jakke er fint.


Jeg har heklet etter mønster fra Garnstudio og brukt New Zealand lammeull. Garnet er kjøpt hos 123knit. Denne butikken begynner vel å bli ganske kjent for mange og er en nettbutikk jeg varmt anbefaler. Fargen kan kun beskrives som nydelig gammelrosa. Jeg må innømme at jeg har et godt utvalg av New Zealand lammeull. Jeg kunne valgt en lyserosafarge, men det hadde blitt feil. Lyserosa får meg til å litt gustengul ut. Heller blek og fattet enn gusten og grå.

En søt heklekant rundt hører med.
Og, ja, vi har sånne striper på gulvet ( det er ikke en løs tråd eller lignende) . Vi har da tross alt barn som leker inne og det har blant annet inkludert trehjulssykkelkjøring ( noe som ikke gjør underverker for parketten), ski og skøyter på teppe ( jeg håper de holdt seg på teppet- litt teppelo under ski gir godt feste, men dårlig glid- det samme gjelder gress). Og hvis du etter dette tror jeg er for fri barneoppdragelse, så tar du feil. Som min sønn sier: Slapp av, mamma, kuul'n i revers.

Bare for å ha sagt litt om været- jeg liker det ikke.
Fakta:
Mønster: Garnstudio
Heklenål: Ja ( mulig det var 3 eller 3,5)
Vekt: 132 g

Lagerreduksjon: 2415g + 132g = 2547 g

9 kommentarer:

jannelea sa...

Hei damen!
Hva kan man si?
Gratulerer med nytt sjal! Syns det så fint ut jeg!

Lena sa...

Flott sjal i en fin rosafarge. Rosa og grått er igrunn lekkert samen, men det glemmer jeg visst. Jeg tror jeg må bli litt mere feminin i fargeveien og tilføre litt rødt og rosa, som oftest lander jeg på lilla. Blek ja.. Skrekk og gru sier jeg! Har lyst å gå på ski i dag, men huttetu for et vær!! Får se om jeg ikke får med meg yngstemann, han sover ennå... Ha en fin lørdag "slapp av, Vibeke, kuul'n i revers". Hihi:-)

sipusa sa...

Ja, jeg må si jeg er enig i at grått og rosa er pent sammen. Har faktisk planer om å prøve å finne grått og rosa garn, men så var det poenget med ikke å kjøpe garn på en liten stund da, hm.....og så kan du trøste deg med at uansett så blir man ikke mer blek enn i lys beige og det er jo langt fra grått og rosa så jakke+sjal blir nok bra skal du se;-D

Moan sa...

Herlig! Kuul'n i revers! *LOL*
Ja, og sjalet, da; herlig det også!

Gå inn i helgen, blek, men fattet :-)

sol sa...

Det ble et flott sjal, helt sikkert nydelig til grå jakke.

God helg!

Hanne sa...

Deilig og fint sjal, ønsker deg ei riktig god helg :)

Hobbymegher sa...

Nyyydelig, sier jeg bare!
Herlig farge! :))

Elin sa...

Flott sjal :D

Penelene sa...

Kjempefint sjal. Har heklet masse av disse selv og de er deilige å ha på.
Og når det gjelder riper på gulvet så har jeg et motto om at brukt er rustikt og fint. Bedre med lykkelige unger enn perfekt parkett.