fredag 27. februar 2009

Kerrtu- socks

Dette er da mine kerrtusokker, eller februarsokkene i sokkealongen på Hobbyboden. Trådene ble festet igår, sokkene har ligget litt i påvente av finnishen.
Jeg har brukt nesten hvitt garn, litt fant jeg i en kurv, litt i en pose osv. Så sokkene har litt sånn sjatteringer i hvitt. En annen mulighet er at de rett og slett er litt møkkete, og trenger en vask.
Det er tydelig fargeforskjell... Sannsynligvis er de strikket i en blanding av Vestlandsgarn, Østlandsgarn,Safir og Rubin- en ting er sikkert, minst to av de forannevnte garntyper er representert i sokkene. Men jeg tror jeg brukte pnr 3, eller 3,5, og vet at jeg strikket den største størrelsen.

Mønster finner her.

1 kommentar:

totliii sa...

hehe... av og til har eg så vidt klart å leggja vekk strikkepinnane før eg har gløymt kva for storleik dei var...

men sokkane var fine dei! :)