tirsdag 11. februar 2014

OL-lue lookalike


 I disse ol- tider: OL- heklelue!

 Ikke helt lik, men her i huset får onga det som de vil, i alle fall noen ganger.


Den opprinnelige OL-lua er jo betraktelig mer baggy, og en del lengre.  Jeg har lagt inn rader med bare fastmasker for å unngå at lua blir fyldig på toppen. Personlig så syns jeg dette gir en bedre passform, men det er meg. Begynte i alle fall med 8 fm i ringen, økte to i hver, de neste økningene med hhv 1,2,3 osv mellom,  og la inn rader uten økning. Endte opp med 64 fm.  Den røde kanten, den pjonet jeg på nål nr 6. Originalen har fastmasker nederst, men pjoning gir et fastere resultat.

Og lua, den er absolutt godkjent!

Fakta:

Mønster: Frihandshekling
Garn: Freestyle
Nål: 5- nål 6 på pjonekanten
Vekt: 92 g


1 kommentar:

Monstermønster sa...

Disse er jammen populære! Heldige unger! jeg er så treig til å hekle at ungene mine må klare seg uten...