fredag 3. februar 2012

Patentskjerf

Jeg hadde litt rester av mitu og jade. Garnene er jo myke og gode, men hva lager man av diverse rester? Valget falt på et skjerf, til en liten jente. Skjerf i patent, det må være perfekt til ei lita frøken. Tenkte mora.

Jeg la opp 30 masker og strikket patent. Først strikket jeg opp et restenøste, så neste restenøste, og slik fortsatte jeg til restene var borte!

Og slik ble det... Passe langt til småfrøkner, og passe bredt til småfrøkner.
Men er skjerf det som småfrøkner ønsker seg? Nope...

Fjuskepelskrage fra Gina Tricot til kr 30 derimot, det er lykke, det!




Fakta:
Garn: Mitu og Jade
Pnr: 5
Mønster: Patentstrikk
Vekt: 214 g

Forbruk: 1235g + 214 g= 1449 g

1 kommentar:

Vinterbarn sa...

Jeg synes skjerfet var mye finere enn fuskepelskragen ;)

Titter du innom bloggen min, vil du se at jeg har en award til deg som jeg håper du vil ta imot :)

Ha ei fin helg!