mandag 20. desember 2010

Multnomah

Det var engang en Husflidsbutikk som solgte unna en del garn- blant annet gult lammeullsgarn. Og det passer bra til Multnomah
Sjalet er bare kjempefint- men de siste omgangene.- de er virklig laaange!
Jeg har strikket det noe større enn oppskriften, og det er jeg virkelig glad for. Mitt sjal går to ganger rundt når det brukes som skjerf- såpass må det være!


Gult er ikke akkurat julefargen, men sjalet er flott til min røde juletunika.
Nå tar jeg en bloggpause- helt til neste år. Jeg skal bare ta inn julestemning og kose meg hele julen! Og det skal du og!


Fakta:
Mønster; Multnomah
Garn: lammeull fra Husfliden
Pnr: 4
Velt:106 g

Lagerreduksjon: 14198 +106g = 14304

8 kommentarer:

Rigmor sa...

kjempe fint :) Likte fargen, litt sprek og god. Greit å lage det større også, synes ofte de blir for små i kulden jeg.
ha en flott dag og en fin ny uke.

Vilma sa...

Århhh hvor en smuk farve :-))

God jul til dig Fidus og familie :-))

LilleAsk sa...

Frisk og fin farge på et nydelig sjal. Man trenger et stort og godt sjal i denne kulda. God jul!

Moan sa...

Det er slike farger som setter en spiss på antrekket :-)
God jul og et fredfylt/fartsfylt 2011! (stryk det som ikke passer)

mimouna sa...

Det ble lekkert i gult! Og det er vel ikke SÅ lenge til glt blir helt riktig farge. ;o)

amylin sa...

Så flott sjal og jeg likte også kjolen i forrige innlegg!

Anonym sa...

Heisann. Innom med ein liten jule-og nyttårsklem :)

Frk.Badegakk sa...

Åååååå! Griselekkert! Digger fargen!!!!