onsdag 7. april 2010

Dropssokker

Det hender titt og ofte at jeg er innom Garnstudio og koser meg med gratisoppskrifter. Disse sokkene har jeg hatt lyst til å strikke en stund, og når marssokkene i DUSS2010 ikke samarbeidet, måtte innkjøpt garn omdisponeres til noe annet.Det jeg liker med disse sokkene er at vrangborden går helt ned bak på sokkene og at dette er hælen også. Veldig enkelt, men veldig dekorativt.

Dette skulle egentlig bli sokker til meg, men jeg har ei jente i huset som simpelthen ELSKER rosa. Hun ble spesielt glad i disse to garnnøstene jeg hadde kjøpt til sokker til meg selv. Det ble selvfølgelig ikke rosa sokker i str 40, det ble rosa sokker i strl 30.
DUSS2010 marssokkene bestod av to farger. De andre to nøstene, en helt nydelig blåfarge, skulle også bli sokker til meg. De får du se senere, og det er heller ikke blitt sokker til meg. Jeg er igang med garnet til DUSS 2010 april sokker ( som jeg heller ikke ville strikke). Kanskje det endelig blir et par sokker med meg.
Forøvrig er dette det niende paret med sokker jeg strikker iår, da har jeg kun 43 par igjen...

I mellomtiden- kos deg med DROPS sokker i Idagarn fra Europris. Et sokkegarn som kan anbefales!

Fakta:
Mønster: Dropssokker
Garn: Ida
Pnr:2,5
Vekt: 63 g


Alonger:
52 par sokker: 52 - 9 = 43 par sokker igjen å strikke!

Lagerreduksjon: 3400 g + 63 g = 3463 g




1 kommentar:

Rigmor sa...

så fine sokker! Kjekkt for jenta å få rosa sokker :)
Ha en flott onsdag!