tirsdag 18. august 2009

Mirabilis

Jeg tror aldri jeg har strikket/ heklet i bomull så mye som denne sommeren her.Det har blitt noen barnekjoler og hexagonteppe + litt sånn småting. Mitt lille sjarmerende vesen har igjen pekt på enellerannen kjole, og da strikker selvfølgelig jeg. Det er ikke ofte dere ser dette, men her er kjolen på sjarmtrollet.Jeg har som vanlig brukt bomullSport fra Sparkjøp. Jeg vet lissom ikke om noe annet, jeg, og da bruker jeg det garnet jeg er kjent med.

Jeg blir som regel skikkelig fornøyd med det jeg lager, og denne her er jeg ekstra skikkelig fornøyd med.

Den hvite borden er ikke flettemønster, men mer sånn "surrgarnettregangerrundtmasken", tror jeg. Jeg har en korttidshukommelse ala "vann på gåsa", men jeg er helt sikker på at jeg surret garn rundt masker.


Det skal egentlig være en heklet tungekant også rundt halsen, men

- 1) jeg skjønte ikke hva mønsteret mente

-2) pga 1) syns ikke jeg at det ble noe fint

Ikke skjønte jeg helt hvordan blomstene skulle sys- jeg vet at det er noe som heter franske knuter og jeg har sikkert brodert det en eller annen gang, men på grunn av tidligere nevnte "vann på gåsa" sammeligning, aner ikke jeg hvordan det gjøres. Så franske knuter er blitt til hvite perler.

Mønsteret er GRatiS!! Og det finner du her.

Ha en flottflott dag og velkommen igjen!

16 kommentarer:

medina sa...

nydelig kjole. ha en fin uke!

charlotte sa...

For en nydelig kjole, og fargene er jo sånn som småjenter bare elsker! Ha ei fin uke!

gyldenkron sa...

Nydelig kjole. Heldig liten frøken som får den der

Frk.Badegakk sa...

Det var en søt liten kjole! Skjønner godt at du er fornøyd=)

Anonym sa...

Nydelig kjole!

MirreVirre sa...

den ble jo bare kjempesøt da!!! og gøy å se den med modell inni =)

Hanne sa...

Nydelig kjole :D

Unknown sa...

Hei!
Det var en kjempeflott kjole..., den hadde nok vært mitt i blinken for min"rosa" datter også... :O)

Jeg også bruker som oftest Bomull sport hvis jeg skal lage noe i bomull... Syns det blir litt fastere enn de andre bomullsgarnene... :O)

Marit Johanne sa...

Så nydelig kjole! Ekstra fint med de to rosa fargene og hvitt imellom.

Marit Johanne sa...

Jeg titta på orginalen ved oppskriften, din var mye finere!!!

Arielle sa...

For en utrolig nydelig kjole.
Heldig liten frøken du har.

Elin sa...

Kjempe flott kjole :D

Lena sa...

Flott kjole i søte farger! Tenker frøkna ble fornøyd jeg:o) Ikke lege til Tananger nå altså, blir nesten stresset jeg! Men gleder meg masse masse, blir koselig å hilse på deg! I mellomtiden må du ha en flott helg:-)

Marita sa...

Man blir som smør når barna spør, ja. Supersøt kjole til vesla. Det er vel greit garn også og hvorfor bytte merke når nå er fornøyd?

mono sa...

For en nydelig kjole!! =)

Elin H. sa...

For en aldeles nydelig strikka kjole!! :) Du er flink.
Må sjekke ut linken du har lagt ut her også til mønster. Ha en fin dag.