søndag 10. november 2013

Grøn stjernekiggetrøye


Jeg er rett og slett litt treg...

Dette er da min utgave av "Forbrydelsegenseren". Den første forbrydelsesgenseren. Jeg har garn til en annen utgave også, men den kommer en annen gang. Genseren må bl.a strikkes først.

 Denne utgaven er vel blitt observert på skjerm i hvit med svarte stjerner og blå med hvite stjernet. Og raglansfelling. Jeg har da oransje med koksstjerner og rundfelling. Rett og slett fordi jeg syns det var finere. Det var da jeg skulle strikke denne. Nå ville jeg ha valgt blå med hvite stjerner og raglan.


Fargevalget ble litt bestemt ut fra hva butikken hadde inne også. Egentlig så skulle jeg ha blå med hvit. Og var vel innom noen lysegråfarger, mørkegrå, grønn ( og lilla også), før jeg havnet på denne komboen.

Jeg har brukt  alpakka og nepal, en tråd av hver holdt sammen, sånn for å få strikkefastheten.
Til en forandring, så har jeg ikke strikket genseren stor. Jeg pleier somregel å ha disse genserne litt romslige, men ikke denne gangen. Årsaken er enkel, oppskriften er bare i en størrelse
Om det var en god ide å bruke denne på Halloween? Tja, noen  kommentarer i retning av"egen Halloween-genser" kom det jo. Men det er ikke det altså.

Fakta:
Mønster: Grøn stjernekiggetrøye
Garn: DROPS Alpakka
          DROPS Nepal
Pnr 7
Vekt: 664

Ingen kommentarer: