tirsdag 21. mai 2013

Go'sjal nr 3

Er man skikkelig fornøyd med noe, er det bare å lage det flere ganger.  Som sjalet mitt.


Dette er mitt tredje.Jeg kaller det sjalet mitt, litt sånn i dobbelt betyding. Ja- det er til meg- og
 ja- jeg har fundert ut mønsteret selv.


Og akkurat den at jeg har fundert ut mønsteret selv, har gitt meg litt hodebry. Jeg har jo nistudert sjal på nettet og en venninnes sjal, og dette ble resultatet. Jeg er fornøyd, men tenker at det er vel mer korrekt å kalle det et sjal som er sterkt inspirert av et par andre sjal? Nå har vel egentlig hekleverdenen bestått så lenge at det skjer ingen store revolusjoner, og det meste er vel lagd før- i en eller annen form. Så i hvilken grad jeg kan kalle dette egendesignet, det er jeg usikker på.


Men garnet er iallefall en drøm å hekle med. Små, søte nøster fra "Du store alpakka" i nydelige merlerte farger. O' lykke!

Fakta:
Mønster: Eget
Garn: "Du store alpakka"
Nål: 5
Vekt: 84 g

1 kommentar:

Elin sa...

Så fint sjal:-) Artig at du har laget mønster selv. det er kjekt å hekle litt innimellom, til avveksling fra strikkingen. Ha en fortsatt fin uke:-)