mandag 28. januar 2013

BLOMST!!!


Jeg tror dette er de fineste vottene jeg har sett! Mønsteret altså, men jeg er rimelig fornøyd med mine også!

Disse er strikket i vanlig ullgarn, litt restenøster. Det funker fint på disse vottene.

Det skulle egentlig strikkes knappehull, men det har ikke jeg gjort.Jeg har strikket overlapp, og sydd knappen på denne.
Det er fargekombinasjonen jeg er mest fornøyd med , syns den ble sprek! Utover det, så er votten full av feil. Jeg har lagt fellinger og økninger feil vei ( men har  vært konsekvent iallefall), og jeg har strikket løsere enn normalt. Jeg har kuttet en bladrekke, hvis ikke hadde votten blitt superlang. Jeg har fortsatt god plass til fingertuppene, noe som mest sannsynlig har sammenheng med strikkefastheten.


Og dagens oppdagelse er at jeg strikker løst med to tråder på samme finger! Så da fortsetter jeg nok med å kaste, tenker jeg.

Fakta:
Mønster: Blomst
Garn: dk- garn
Pnr 3
Vekt: 100 g

Ingen kommentarer: