torsdag 11. november 2010

Babushka ballerinatøfler- runde 2

Det er gulvkaldt her i huset. Mannen har et isolering-av-stuegulv-prosjekt, men det tar litt tid. Noen timer i jordkjelleren under stuen resulterte i en stiftet finger og en kraftig forkjølelse. Deler av stuegulvet er nå iallefall isolert. Og jeg bidrar på den måten jeg kan- jeg hekler babushkaer...
Disse brune er Mannen sine. Ettersom han ikke liker brunt, så har jeg klart å overbevist han om at de egentlig er litt gråaktig. Videre er jeg temmelig sikker på at han ikke leser bloggen min, så jeg kan avlsøre sannheten- de er brune! ( Og for store- så de skal toves en gang til)

Dette er mine tøfler- i litt mer feminine farger. Denne gangen passet de, og er litt likere i størrelsen! ( Ikke det at de forrige var sååå ulike, men den ene var bare pittelitt for liten. Mottakeren ble iallefall kjempefornøyd!) Mulig det er et sjakktrekk å tørke tovede ting stuffed med plastikkposer for å shapes. Resultatet ble iallefall betraktelig bedre! ( Og jeg har fortsatt en del cortinagarn igjen- ble veldig gode tovetøfler av det garnet!)

Er det flere som føler kallet, hekle et par tøfler- rask og nyttig.

Fakta:
Mønster: Babushka
Garn: Cortina
Nål: 7
Vekt: Brune : 170 g
Rosa/beige: 160 g

Og tilsammen er dette hele 330 g!

Lagerreduksjon: 12148g + 330 g = 12478 g

4 kommentarer:

Gro A sa...

Hehe, jammen godt de er så lett lurte de mannfolka.
Fine tøfler.

Vilma sa...

Hvor flink du er , sådan at hækle til mand , og så i brunt !! :-)

Solveig sa...

Finnes ikke noe bedre å ha på bena enn hjemmestrikkede tovede ulltøfler. Mannfolka kan være like lettlurte som ungene i blant....

totliii sa...

Eg fant eit garn på Nille her ein dag, som eg trur ville vore perfekt til desse tøflane!

Men eg var flink, og let det liggja i hylla.

Får sjå i januar! :)