tirsdag 29. september 2009

Green day vest

Så er den ferdig- greendayvesten min. Mitt bidrag til plaggpåplagg alongen på Hobbyboden. Denne er strikket i Stripe fra Hjertegarn. 60 % akryl og 40 % ull- ikke akkurat mitt førstevalg, men det var noe med fargene som tiltalte meg veldig. Garnet har ligget på vent ca ett år- det ble innkjøpt i Hanstholm i Danmark under fjorårets sommerferie Jeg har forlenget vrangborden en god del i forhold til oppskriften. Jeg har strikket den en gang før, da etter oppskriften, og den ble veldig snuppete.


Fargen er mest korrekt på utebildene. Innebildene er tatt etter at jeg strikket rundt ermene for gang nr 2. Minimal synlig forskjell, men vesten sitter bedre.

Fiiine vesten!




Takk for besøket og velkommen tilbake!


5 kommentarer:

Frk. Chilli sa...

Den var knallfin!!!! Så ut som om det var mye arbeid:-) Ser du er ferdig med tøffelcapen også...Det er ikke jeg, synd den ble så fryktelig kjedelig å strikke på, noe som er fryktelig synd, for den er jo dritfin. Må kanskje finne den frem igjen, er ferdig med nedre del og skal til på ribben, så det er jo egentlig ikke så galt:-) En fin uke ønskes deg videre:-)

Hønehuset sa...

Veldig fine vesten! Den var ordentlig fin, altså! Fargen og fasong og mønster tiltalte meg.

Hege sa...

Knallflott vest du har strikket!
Bruk den godt, og med hodet hevet mot sky! Den vår rå-lekker

Lena sa...

Hei på deg:o) Håper alt står bra til med deg! Kjempefin vest du har strikket, sånne plagg er så deilige! Jeg har vært i nordnorge en tur, og nå er det godt å være hjemme. Nok reising for en stund nå!Ha en fin onsdag videre:-) Klem

Unknown sa...

Det var en kjempefin vest. Likte veldig godt den lange vrangborden.